Omstart

Efter ett par veckors uppehåll vid flytten så har jag varit utan internet. Då jag har för omodärn mobil för att blogga utan dator så kom jag av mig helt i bloggandet och pluggandet. Sedan flyttdagen så har jag instalerat mig i mitt nya hem i Göteborg och påbörjat en praktik på ett Sportlife gym. Jag har varit i möte med IFK Göteborgs akademi men fick ingen vidare bra känsla. Jag tror herrarna lovat mer än de fick lov från styrelsen. Jag känner att de får kontakta mig nästa gång. Jag kan tyvär inte lägga mer tid på dem då jag inte kan hoppas på några framtida inkomster från deras sida.
Ytterligare så har jag försökt komma på struktur och namn till mitt blivande hälsovårdsföretag. Det är mer arbete än man tror med att starta upp dem, sedan hjälps det inte att jag vill ha aktiebolag och behöver större finansiella medel för att dra igång. Med den lösningen så kan jag införskaffa mer utrustning och kunna bli bredare och jag vill kunna nyttja så många delar av min utbildning som möjligt när det kommer till företaget. Som enskild firma får jag starta upp smalare och och bygga på mer eftersom. Det är ekonomiskt bättre för mig att starta enskild nu, men jag kan inte släppa att det ger mig mer bredd om jag hade möjligheten att starta aktiebolag. Jag vill så mycket just nu så jag måste filtrera vad jag ska inrikta mig på i huvudsak. Jag kommer nog inte släppa någon bit av min utbildning och vill gärna komma på en marknadsföring där jag kan sälja allt men låta fokus ligga på det jag har störst intresse för.
Nu vill jag komma igång med min studietakt igen och samtidigt fortsätta skaffa ett bra kontaktnät i Göteborg.
Bloggen är officiellt öppen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0