Fettförbränningsknep.

Bestämde mig för att lägga in mer forskningsresultat och allmänna tips och knep som jag snappar upp i rapporter och böcker när jag studerar. Så den kommande tiden kommer jag bl.a. skriva lite om vad som kan öka fettförbränningen m.m. Med blandning av lite andra artiklar beroende på vad jag läst för dagen.
Viktreducering är uppenbarligen starkt beroende av en stabil kost plan , det vet de flesta idag. Så det borde inte komma som någon överraskning att vad och hur du äter kan ha en stor inverkan på din framgång. Det bästa är att alltid träna för att uppnå högre förbränning och att enbart förlita sig på kosten är inget jag tror på. Så de kostknep som skrivs är något som nästan alltid gäller i samband med att man är aktivt och rör sig.

En proteinrik diet inte bara främjar hypertrofi (muskeltillväxt) utan också förbättrar fettförbränningen. Forskare vid Skidmore College (Saratoga Springs, New York) fann att när patienter följde en proteinrik diet på 40% av det dagliga kalori intaget (vanligtvis rekomenderar exempelvis SNR 10-15%, så detta är extremt högt intag) i åtta veckor, förlorade de betydligt mer kroppsfett, speciellt bukfett, än de som följer en låg fett/hög kolhydart kost (kosthållning lik den vanliga tallriksmodellen som är kontrollgrupp). En anledning till att högre protein intag kan fungera är att det ökar nivåerna av peptid YY, ett hormon som produceras av tarmens celler och åker upp till hjärnan för att minska hungern och öka mättnadskänslan. Enligt Mig så beror mycket av resultatet också på att Kolhydratsmängden förmodligen minskade i samband med ökat proteinintag (framkom inte i rapporten). Tillsammans ger detta en effektiv fettminsknings "åtgärd".

Börja inte för detta äta enorma mängder protein. Det blir lätt att man missäter och försummar intaget av andra näringsämnen, och de finns en anledning till att vi behöver dem. Det är endast idrottare och kroppsbyggare som bör bry sig om rapporten. Men det är vad jag läst för dagen och delar därför med mig av en översättning och sammanfattning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0