Göteborg, ready or not, here I come.

Igår gjorde jag klart mina rapporter inför LIA Arbetet i Göteborg vilket verkligen kändes som en lättnad. IFK Göteborg, Sportlife och Företag X under olika dagar i veckan, det är mer än vad skolan rekomenderar mig att ta, men ska jag till en ny stad så vill jag sätta en fot på så många ställen som möjligt. Framför allt för att skaffa mig kontakter. Värsta som kan hända är att komma ner och fastna i lägenheten utan arbete eller kontakter, men det blir knappast fallet. Min blivande sambo sparkar mig säkert där bak om det händer. Men jag är mer orolig att jag inte är hemma tillräckligt mycket och då kanske jag åker på en spark för det :)

Det börjar verkligen kännas trisst att gå på skolgymmet nu, men som fattig student betalar man inte 600 kr för klippkort på 10 gånger. Speciellt inte när man ska åka på kusiners bröllop och hyra flyttbilar för att flytta från vad som känns som ena landsändan till den andra. Men ikväll ska jag se hur det nya lokalerna på F&S blev. De är numer stans största gym till yta (vilket inte säger ett dugg om kvalitet). Det är förhoppningsvis en stor skillnad från tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0